Schmidt és Gregl együttműködése nem meglepő, hiszen pl. a Xylon, az Aqualite szintén közös "gyermek". Jones személyében pedig az énekes feladatköre is be lett töltve, bár az albumon több instrumentális tétel is szerepel.
Az Industrial Booom! fesztiválon Torben Scmidt is jelen volt, így az új projektről is beszélgettünk. A válaszai alapján egyértelműen ez a projekt fog elsőbbséget élvezni saját zenei tevékenységében a következő időszakban.
Az album IDM felvezetése (Main Reset) után azt gondolhatnánk, hogy a lágyabb, ambient-es hangzás lesz a fő csapásirány. A Welcome Home még a Mnemonic-ra emlékezető, egyszerre minimalista, de mégis összetett mérnöki pontossággal összeállított hangkollázsai, effektjei (és Huw Jones vokálja) még erősítik ezt az érzést. De hamarosan rácáfol az eddigi trendre a Wiretripped, mely egyértelműen technoidabb irányba mozdul el. Amikor már kedvünket szegné a populárisabb hangzás, azonnal jobb kedvre derülünk a Cropper old-schoolabb electro hangzásától.
A kalandozás időben, térben az album további részében is folytatódik, hiszen a Human Disease, a Voice Of The Gun határozottan kontinentális EBM alapokon nyugszik, míg a My Angel - és az album elején található Silence Is Speaking - esetében pedig nem tagadható le a Nine Inch Nails jellegű tengerentúli, gitárokkal dúsított crossover electro hangzás, amit még a vokál is megerősít (eléggé "reznoros").
Hamarosan egyébként érkezik a The Deviated EP is, új dalokkal és remixekkel!
A Worlds Collide album bátran, profin kalandozik az alternatív elektronikus zene birodalmában (EBM, IDM, electro, szinti-pop, TBM) és néha-néha át is lépi a határokat. Mindezt azonban úgy teszi, hogy a hallgató számára nem radikális, nem zavaró a stíluskavalkád.
ATWEMRS: 7