2012. jan. 2.

Fülbemászó 8.: Oil 10 - Lost In Metropolis

Photo by Stéphane Burlot, all rights reserved!
Megismerkedésem az Oil 10 projekttel jó példa arra, hogy egy jól összerakott válogatás CD és egy monumentális fesztiválprogram is segíthet abban, hogy új zenei kedvencekre bukkanjunk.
Gilles Rossire 1998-ban indult zenei tevékenységére az Alfa Matrix által kiadott Cyberl@b V.4.0 válogatás CD-n figyeltem fel  2003-ban. A CD-n publikált dal a Lost In Metropolis volt, mely - a rovat címének megfelelően - azonnal megragadt a fülemben, fejemben és n-szer meghallgattam egymás után.
Elképesztően eltalált hangulatú szerzemény: mintha a Kraftwerk találkozott volna egy röpke időre Jean-Michel Jarre-ral, és együttműködésüket egy csipetnyi electro-pop fűszerrel is megbolondították volna.

2005-ben a lipcsei WGT-n nem is volt kérdés, hogy az Oil 10 fellépésére is ellátogatunk. Az eseményre Budapest külvárosát idéző környezetben, egy lerobbant moziban (?) (UT Connewitz) került sor.
Gilles Rossire egy kb. 5-7 dalt tartalmazó rövid műsorral készült, így eléggé érdekes helyzetbe is került, amikor a közönség (kb. 30 fő volt jelen) visszakövetelte és a színpadmester is jelezte, hogy mehet a ráadás.
Photo: AlanTheWild
Kérdőn nézett a közönségre, hogy melyik dalt szeretnénk újra hallani. Kihasználtam a lehetőséget - és a  közönség alacsony létszáma miatta - akusztikus helyzetet: érces hangomon bejelentettem, hogy a Lost In Metropolis-ra lenne még igény...
Photo: AlanTheWild

Meg is hallgathattuk újra!
Az ilyen techno-t - ha ez egyáltalán az - , még én is elviselem...